Ofte stilte spørsmål

 
 

Ofte stilte spørsmål

Hvilke åpningstider har dere?

Vi holder åpent lørdager, søndager og mandager fra:

  1. oktober - 9. mars

Kl 09.30 - 13.00

Daglig:

Fra 13. mars - 30. april

Kl 09.30 - 15.30

Fra 1. mai - 20. september

Kl 08.30 - 19.00

Hvor holder dere til?

Alle avgangene går fra Rådhusbrygge 3, rett foran Rådhuset.

Sjekk med kiosken på bryggen eksakt hvor din avgang går fra.

Er turene guidet?

2 timers Fjordsightseeing samt City Cruise Hop On - Hop Off har en audioguide på flere språk.

Dersom grupper ønsker guiding på andre språk, vennligst send en mail til

Kan jeg velge sete når jeg booker tur?

Det er fritt setevalg på alle våre turer.

Må jeg også kjøpe billett til babyen min?

Ja, på grunn av sikkerhet må vi telle og ha kontroll på alle passasjerene om bord.

Hvilke aldersgrenser opererer dere med?

Sightseeingturene:

0 - 5 år:           Gratis

6 - 17 år:          Barn

Over 18 år:     Voksen

 

Bygdøyfergen:

0 - 5 år            Gratis

6 - 17               Barn

18 - 66             Voksen

67 -                 Senior

Kan jeg ta med kofferten om bord?

Hør med mannskapet, men mest sannsynlig er svaret JA.

Passer turen for rullestolbrukere?

Bygdøyfergen: på avganger som ikke er merket er det ok, se vår fergetabell

Sightseeingturene: Sjekk på forhånd, kommer ann på hvilken båt som går

Er mat inkludert på turene?

På kveldsturen «En sommerkveld på fjorden», også kalt «reketur» er en stor rekebuffet inkludert i prisen. Dette gjelder også på jazz - og blues cruisene våre.

På alle andre turer (ikke fergeturene) er det bar om bord i båten/mulighet til å kjøpe en snack eller drikke.

Er det toaletter om bord i båtene?

Alle båtene som brukes til sightseeing har toaletter om bord.

På Bygdøyfergen er det ikke toaletter.

Hvordan kan jeg kjøpe billett online med Oslo Pass?

Du kan ikke kjøpe billett med Oslopass online.

Billetten kan kjøpes i kiosken på Rådhusbrygge 3 eller hos Turistinformasjonen i Østbanehallen hvor du får rabatt.

Hvis du ønsker å ta Bygdøyfergen og har et Oslo Pass trenger du ikke noen billett, du viser bare ditt Oslo Pass til billettøren som validerer dette dersom det ikke allerede er validert.

Det samme gjelder dersom du har 72 timers Oslo Pass og ønsker å ta en tur på City Cruiset Hop On - Hop Off.

 

Kan jeg endre avgangstiden på min online bookede billett?

Du kan sende oss en mail med din booking referanse og ønsket endring til

Du kan ringe oss på +47 23 35 68 90. Vi vil også da ha behov for din booking referanse.

Må jeg veksle inn E-billetten min?

Vi anbefaler at du sjekker inn med E-billetten i kiosken på Rådhusbrygge 3 slik at du får rett informasjon ang hvilken båt du skal på.

Jeg kom for sent til turen min - hva kan jeg gjøre?

Hvis det er mulig så kan vi booke om billetten din.

Du kan sende oss en mail med din booking referanse og ønsket endring til

Du kan ringe oss på +47 23 35 68 90. Vi vil også da ha behov for din booking referanse.

Jeg har Oslo Pass, kan jeg kjøre gratis?

Du kan reise gratis med Bygdøyfergen uten annen billett enn Oslo Passet.

72 timers Oslopass inkluderer fri reise med City Cruiset Hop On- Hop Off.

For alle andre turer, sjekk ut rabatter i kiosken på Rådhusbrygge 3

Kan jeg kansellere turen min?

Ja, det kan du. Vennligst kontakt oss med din booking referanse.

Turen din kan kanselleres uten kostnad innen 72 timer før tur.

Er det lov å ta med hund om bord?

Ja, det er lov.

Hva skjer hvis det regner?

Litt avhengig av hvilken tur du har booket så er båten enten «lukket» eller så har skutene regnseil.

Kan jeg ta med sykkel om bord?

Bygdøyfergen: sykler kan medtas på de avganger som ikke er markerte. Se vår fergetabell på Fergetabell

Sightseeingturene: På disse turene må sykkelen parkeres på kaia.

Kan vi ta med alkohol, og er det tillatt å røyke om bord?

Det er ikke lov å ta med alkohol om bord i båtene våre.

Ang røyking, kontakt mannskapet om bord ang hvor det er tillatt å røyke.

Hvor kan jeg parkere?

Det nærmeste parkeringshuset er på Aker Brygge.

Må jeg stå i kø selv om jeg har en elektronisk billett?

Vi anbefaler at du sjekker inn med din E-billett i kiosken på Rådhusbrygge 3 slik at du får rett informasjon ang hvilken båt du skal på.

Hvis du allerede vet hvilken båt du skal på, kan du sjekke inn hos mannskapet ved landgangen.

Jeg er allergisk for reker, finnes det et alternativ?

Vårt populære «Sommerkveld på fjorden», også kalt «reketur» inneholder som navnet tilsier, en rekebuffet, og vi har ikke noe alternativt tilbud til reker på disse turene.

Kontakt mannskapet ang å få ha med egen mat.

Jeg er glutenallergiker, tilbyr dere glutenfri mat?

Vi har glutenfritt brød på reketurene våre.